یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایراسین، بازار خودرو سال ۱۴۰۳ را با افزایش قیمت ها آغاز نمود و منحنی قیمت در بازار خودرو حتی در ایام تعطیلات نوروزی به روند رو به رشد خود ادامه داد. فعالان بازار، چشم و هم چشمی بازار خودرو با نرخ ارز در بازار غیر رسمی را عامل اصلی رشد بهای چهارچرخ ها در ابتدای سال ۱۴۰۳ عنوان می کنند. اگرچه افزایش قیمت ها در این بازار تا پایان فروردین ماه ادامه داشت. ولی با شروع اردیبهشت ماه بازار خودرو خواب بهاری خود را آغاز کرد و بهای انواع خودروها با گذشت حدود یک هفته از اردیبهشت ماه افت وخیز چندانی نداشته است. با این حال کارشناسان معتقدند ثبات نسبی قیمت ها در بازار خودرو عمر طولانی ندارد و روند این بازار در بهار ۱۴۰۳ صعودی است.

ابراهیم شجاعت، کارشناس بازار خودرو درباره چشم انداز بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ به خبرنگار ایراسین می گوید: اکنون بازار خودرو تا حدودی متلاطم است و به احتمال زیاد متلاطم تر نیز خواهد شد. ما با دو مسئله تأثیرگذار بر قیمت خودرو مواجه هستیم که اولین و اصلی ترین مسئله نرخ دلار محسوب می شود. اگر قیمت دلار در بازار غیر رسمی با این فرمان جلو برود و صعودی بماند، تأثیر چشمگیری بر بازار خودرو خواهد داشت.

افزایش قیمت خودرو بیخ گوش بازار خودرو

شجاعت ادامه می دهد: در حقیقت نرخ دلار مهم ترین متغیر برای قیمت خودرو در بازار است. در نتیجه اگر قیمت دلار در بازار غیر رسمی صعودی باشد، رشد قیمت اتومبیل ها در سال ۱۴۰۳ به دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش قیمت ها بیخ گوش بازار خودرو

«قیمت کارخانه ای خودرو به طور رسمی افزایش یافت» خبری که بهار هر سال تیتر اول اخبار در کشور می شود. البته افزایش قیمت کارخانه ای خودرو در سال ۱۴۰۳ هنوز از سوی وزارت صمت به شرکت های خودروساز ابلاغ نشده است ولی بررسی ها نشان می دهد وضعیت مالی خودروسازان چندان مساعد نیست، به طوری که در اواخر سال گذشته خواستار افزایش قیمت رسمی خودرو بودند و دیر یا زود قیمت انواع خودروهای تولید داخل از مبدا افزایش می یابد. شجاعت با اشاره به بروزرسانی قیمت خودرو به صورت رسمی توضیح می دهد: طبق سنوات گذشته ما در فصل بهار با بروزرسانی قیمت ها روبه رو هستیم چراکه قراردادهای سال گذشته به پایان می رسد و قراردادهای جدید با اعداد و ارقام بروز شده در میان است. بدون شک قیمت خودرو با توجه به نرخ تورم، افزایش دستمزد و قیمت مواد اولیه بالا خواهد رفت و کارخانه های خودروسازی طبق روال هر سال در فصل بهار درخواست افزایش رسمی قیمت ها را ارائه می دهند.

این کارشناس بازار خودرو تاکید می کند: این دو فاکتور یعنی نرخ دلار در بازار آزاد و افزایش رسمی خودرو بازار را متلاطم تر می کند و ما انتهای بهار یا اوایل تابستان شاهد صعودی شدن قیمت خودرو خواهیم بود. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد و بازار مدتی وارد فاز رکود و ثبات نسبی شود.

فاز بلاتکلیفی در بازار خودرو

قیمت خودرو روز گذشته، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ نوسان چندانی نداشت و بازار خودرو در فاز بلاتکلیفی به سر می برد. در این میان پژو ۲۰۷ اتوماتیک با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، پژو ۲۰۶ تیپ سه با رشد پنج میلیون تومانی و کوییک اتوماتیک با صعود سه میلیون تومانی ساز مخالف در بازار نزولی خودرو زدند. در مقابل محصولاتی مانند پژو پارس، تارا دنده ای، شاهین، سمند سورن و هایما بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان افت قیمت داشتند. قیمت سایر خودروهای تولید داخل نیز بدون تغییر ماند. با این حال فعالان بازار از حکم فرمایی رکود بر بازار خودرو ۱۴۰۳ می گویند، به طوری که افت و خیز قیمت ها نیز تأثیری بر جذب مشتری ندارد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WFw97Off
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه